LLOCS

La Vall del Loira

Esteu preparant les vostres vacances d’estiu? Si és així, us interessarà aquest post.

Aquest últim estiu hem fet un viatge molt recomanable per fer amb nens, així que us el vull explicar una miqueta. Us encantarà!

Hem estat a la Vall del Loira, una regió maquíssima del centre de França.

DIA 1
El viatge l’hem fet amb el nostre cotxe i fins a la nostra destinació final hi havia 900 km així que el viatge d’anada el vam fer amb dues etapes. Dues hores de cotxe i vam parar per fer pipis, dinar i estirar una mica les cames. Dues hores més (parant per fotografiar el Viaducte de Millau) i vam arribar a la nostra primera parada, Marvejols.

El primer que ens va sorprendre en baixar del cotxe va ser la temperatura, allà vaig començar a pensar que m’havia quedat curta agafant roba d’abric, i ho vaig seguir pensant durant tot el viatge, així que si hi aneu, agafeu més d’un jersei.
Vam reservar un hotel senzillet però que va resultar estar molt bé, una habitació triple amb un bressol preparat. I el poblet perfecte per fer una volta, descansar i agafar forces per l’endemà!

DIA 2
Seguim el nostre viatge, i com que no som molt de matinar, les hores ens quadren per fer dues hores de cotxe i parar per dinar. Dues hores més i arribem al nostre destí.

Vam llogar una cabana al mig del bosc! Els nens flipaven i a nosaltres ens va sorprendre molt. Es tracta d’un castell convertit en hotel, que en les immenses zones de bosc de la propietat han fet 5 casetes de fusta, com la nostra, i també algunes a dalt dels arbres. Els voltants són meravellosos, arbres gegants i flors ben cuidades arreu. A més hi ha una zona amb animals que cada tarda anàvem a veure.
Amb anar a comprar i desfer maletes mentre els nens jugaven a buscar pals, pedres i pinyes ja vam tenir el dia fet.

DIA 3
Avui ja toca anar a fer visita, anem fins a Amboise a veure el castell de Clos-Lucé. És famós per ser el lloc on va passar els últims anys Leonardo Da Vinci, així que gairebé tot gira al seu voltant. Nosaltres vam entrar a la mansió, però el que més ens va agradar va ser el parc on hi ha tot de reproduccions d’invents de Da Vinci i els nens poden experimentar amb ells.

DIA 4
Un dels castells més emblemàtic de la zona és el Chateau de Chambord. Realment és un castell imponent, crec que és un dels que segur que s’ha d’entrar, sobretot per recórrer les seves laberíntiques estades, sortir a les terrasses i observar la curiosa doble escala de cargol.

Una de les coses que més els va agradar als nens va ser llogar una bici pels quatre (quadricicle). Una cosa molt de guiri, però coi, estem fent el guiri, no? Hi ha un recorregut marcat amb parades per observar la flora i la fauna, i unes vistes increïbles del Castell.

A gairebé tots els llocs que vam anar hi ha llocs habilitats per fer pícnic, aquí ens vam endur una amanida d’arròs i vam dinar a l’ombra d’un gran arbre.
A la tarda també vam anar a veure l’espectacle eqüestre i d’aus. Un espectacle que explica la història del castell, molt ben fet i curiós. Tot en francès, i tot i no entendre massa cosa, vam estar tots molt atents durant l’hora de la funció.
Aquí també vam comprar espases i escut d’espuma pels nostres petits cavallers.

DIA 5
Per descansar una mica de visites culturals el cinquè dia vam anar al Zoo de Beauval. Tot i no ser molt pro zoos als nens els encanta veure tants animals. El Marc ja entén que allà no és el seu hàbitat natural però li agrada, clar. Haig de dir que va ser una grata sorpresa, ja que el lloc està molt i molt bé. Res a veure amb el de Barcelona. Els animals tenen bon aspecte i estan súper actius amb zones molt àmplies per campar una mica. També vam veure un espectacle d’aus impressionant.

DIA 6
El sisè dia vam anar a Blois, una ciutat que ens va decebre una mica. Ens imaginàvem alguna cosa més autèntica, més medieval, i bé va resultar ser una ciutat maca i prou. No vam entrar al Castell però si que vam entrar al museu de la màgia. Estàvem passejant per la plaça on hi ha el Castell i el museu i de cop vam començar a sentir sorolls que venien del museu, els nens al·lucinats veient com uns dracs apareixien per les finestres, això passava cada mitja hora, així que us podeu imaginar l’estona que vam estar allà veient l’espectacle, esperant que tornessin a sortir els dracs.

DIA 7
Un altre dels castells imprescindibles és Chenonceau. Té uns jardins maquíssims i està molt ben cuidat. Hi ha un laberint on el Marc es va tornar boig perdent-se entre els arbustos. Els salons, els dormitoris i la part de les cuines és molt curiosa. La principal característica d’aquest castell és que està edificat sobre el riu i l’estampa és preciosa.

DIA 8
S’acaben els nostres dies per aquesta preciosa zona, i com que els nostres plans i els dels nens no van alhora acabem baixant fent les 8 hores de cotxe seguides. Evidentment parant cada dues hores, dinant i berenant.

Ens van quedar molts altres llocs per veure així que segur que serà un destí on tornarem.

2 Comments

Eva del Olmo
    11 de gener de 2017 at 20:29

M'encanta es un viatge tranquilet sembla me l'apunto ja q no som massa de fer viatges de visitar i visitar.

Mabel (aventuresidesventuresdels30)
    13 de gener de 2017 at 21:18

Doncs aquesta zona de França no la conec així que en prenc bona nota! una abraçada