LLOCS

El Pic del Vent amb nens

Fer excursions s’està convertint en tradició pels nostres caps de setmana, més o menys llargues, més o menys xules. I aquesta ha sigut xula, xula!

PIC DEL VENT (815,64 m)

Kilòmetres: 2,1 km (circular)

Temps: 1,33 h. (a ritme de nens i parant a dalt per fer fotos i menjar mandarines i plàtans)

Hem aparcat al Mas el Farell, just a dalt de tot de la urbanització. Des d’allà hem agafat el camí de l’esquerra, tenint la masia a la dreta.

Caminem per un camí de muntanya uns 700 metres, fins que trobem una gran alzina en mig d’una esplanada. Al davant els cartells que ens indiquen la pujada al pic del vent (1 km)

A partir d’aquí un caminet estret i amb força pujada s’endinsa per la muntanya del Farell. Seguirem les marques blanques i grogues (PR) que ens duran fins al cim.

El camí és realment bonic i resulta que segons la llegenda en aquesta muntanya va néixer i viure el Gegant de Pi.

Quan arribem al cim ens esperen unes vistes espectaculars! A la taula d’orientació veiem els 360º del magnífic paisatge.

Vam estar una bona estona al cim, fent fotos, buscant muntanyes i menjant mandarines i plàtans.

El Marc va trobar un senyal geodèsic de l’Institut Cartogràfic de Catalunya. Aquest cim és un dels 100 cims més emblemàtics de Catalunya.

Per baixar triem el camí que ens quedava a l’esquerra quan hem pujat, està senyalitzat amb una creu blanca i groga que ens indica que no és el PR, però ens serveix per baixar directament on tenim el cotxe. La baixada és més suau que si tornéssim per on hem pujat.

Esperem que us serveixi de guia i si us agrada sortir a la muntanya us animem a fer-la.

Serà el primer dels 100 cims?